Monday, 13 February 2012

Taqiyya without immediate or grave danger

القواعد والفوائد - الشهيد الأول - ج ٢ - الصفحة ١٥٨

Al Qawaid wal Fawaid by Shahid Awwal, Volume 2, Page 158

والمستحب: إذا كان لا يخاف ضررا عاجلا، ويتوهم ضررا آجلا، أو ضررا سهلا، أو كان تقية في المستحب، كالترتيب في تسبيح الزهراء عليها السلام، وترك بعض فصول الاذان

Taqiyya is mustahab when there is no immediate danger but there is fear of harm in the future, or when faced with a chance of some minor harm. Taqiyya is also mustahab in recommended acts, for example doing taqiyya in the sequence of tasbih al-Zahra or omitting some words of the adhan (i..e. to fit in with the non Shias).

التقية - الشيخ الأنصاري - الصفحة ٣٩

Al Taqiyyah, by Shaikh Murtada al Ansari, Page 39

والمستحب: ما كان فيه التحرز عن معارض الضرر: بأن يكون تركه مفضيا تدريجا إلى حصول الضرر، كترك المداراة مع العامة وهجرهم في المعاشرة في بلادهم، فإنه ينجر غالبا إلى حصول المباينة الموجب لتضرره منهم

Taqiyya is mustahab in what may protect from exposure to danger, such that abandoning it will gradually increase the likelihood of danger, like the abandonment of courtesy with the non Shias and abandoning socializing with them in their countries, for indeed it may lead towards antagonizing them which would cause one harm.

No comments:

Post a Comment